KIM Frans BROSTRÖM   Billedkunstner : illustrator : grafiker

CV/KONTAKT    home

 

CASE/EKSEMPEL

 

 

 

Tilbage til hovedside

     

 

Case:

Kampagne om 2015-målene for Caritas Danmark
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Annoncer og banner

Opgaven har omfattet design af tabloid-annoncer til Kristelig Dagblad, Metro Expres og Ud&Se, samt tilhørende remindere.

Desuden banner til netbrug på Caritas egen side og på Kristelig Dagblads site. Og en række rull-ups i stort format.

 

Selve arbejdet har for mig omfattet koncept og tekstarbejde (i samarbejde med kunden), grafisk design, en masse billedarbejde, dels alm. fotobearbejdning, dels bearbejdning af fotos til nye udtryk (farveflader, fordrejede farver osv)- og tegninger.

 

Hovedelementerne er et slogan, som er knyttet til 2015-kampagnen, samt en række fotos, som jeg har bearbejdet i den hensigt at skabe et andet blik på den uretfærdighed, som vi allerede har set for mange billeder af.

 

Plakater

De 4 hovedannoncer er også udsendt som plakater tilpasset skolebrug.

 

 

Undervisningshæfte

Det har været en stor glæde at designe et hæfte, som primært henvender sig til skolelevere. Også her har det været meningen at vise tingene på en ny måde.

 

 

Postkort

Jeg fik fire hænder til at tegne et postkort til kampagnen. Valget faldt på det viste, hvor mange forskelleige mennekser er smalet om at holde jorden "i spil".

 

Neckchaine

en nøglesnor i kampagnens design,

samt en række andre elementer.

 

Herunder: en af de 4 store annoncer. Kristeligt Dagblad, Metro Expres og Ud&Se. Alle 4 annoncer viser et foto, som jeg har taget under behandling, ændret farver, tegnet flader og forvredet former, for at sætte focus på det egentlige og vise noget nyt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Herover: Banner for 2015-kampagnen, lidt sat ned i størrelse. Banneret er lavet som en animeret gif og har 4 stadier.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

En anden sag for

Caritas Danmark

Undervisnings-hæfte for Caritas Danmark

om børn i Bolivia. Grafisk design: Kim Frans Broström.

 

LOGO

Jeg har designet Caritas Danmarks logo; dvs, det røde flammekors er et symbol som også bruges af Caritas Internationalis, og det er derfor kun tilpasset og rentegnet, mens Caritas er skrevet med penselbogstaver. Det udtrykker en nærhed, og siger noget om menneske-lighed, og skrøbelighed. Afledt heraf er navnetræk til bladet Caritas Nyt som jeg også har lavet layout til.

KIM Frans BROSTRÖM   Billedkunstner : illustrator : grafiker

CV/KONTAKT    home

MALERI og akvarel

ILLUSTRATIONER

GRAFISK DESIGN

Bogomslag