Logoer, identitetsprogrammer, plakater, bogomslag, bogtilrettelægning, foldere, pjecer og andet.
Her er nogle få eksempler på mine arbejder.
Logoer:


Logo til Institut Sankt Joseph
Skolen Institut Sankt Joseph har traditioner med bånd til det franske; den franske lilje har optrådt tidligere på skolens brevpapir, så det var logisk at føre linjen videre med en nydesignet, fransk lilje – som i virkeligheden ikke er en lilje, men en iris. Den franske lilje er kendt som de franske kongers tegn, et Maria-symbol, spejdernes symbol og med i Milanos byvåben.
Det er skolens mål, at barnet skal stå i centrum og det gør det også på logoet. Det røde felt, som er meget vigtigt for logoets funktion, kan ses som hovedet på det begejstrede barn.
Logoet trækker i sin udformning tråde til historie og kristendom, og vil fortælle noget om, hvordan skolen ser sig selv og sin opgave. Det giver den pædagogiske mulighed, at logoet kan bruges som afsæt for samtaler om skolen og mange vigtige ting.
Der er udarbejdet, brevpapir, kuverter, facadeskiltning, diverse tryksager, postkort, visitkort, flag og en designmanual. Skolens hjemmeside er udformet i samme design.



Certificate of Design Excellence
Et logo udført i forbindelse med kirkernes fejring af år 2000 førte til Optagelse i The 5th European Design Annual 2000 og tildeling af Certificate of Design Excellence. Opgaven var bestilt af Kirkefondet og Det økumeniske Fællesråd. Logoet blev bredt anvendt og udgivet på en serie postkort.
Plakater:



Bogomslag/Forsider:



Trykkes i ca. 2 x 40.000 eks.

Trykkes i ca. 2 x 40.000 eks. Det er min 25. udgave af Vejkirker, da jeg var grafiker på sagen fra starten.

kalkmalerier og kirkeinventar, særligt fra de romanske og gotiske perioder.
Bogdesign

“The beautiful layout of the book makes it most inviting”.
Byzantine Neumes, af Christian Troelsgaard
Museum Tusculanum Press
Bog om notation i kirkemusik af den byzantiske tradition.
Jeg har stået for omslag og grafisk design af indhold.
Bogen er trykt i flot kvalitet med hårdt bind og smudsomslag.
Da musikken er til liturgisk brug var det oplagt for mig at male et billede som viser en korbue, eller ikonostasen der bruges i den østlige kirke. Billedet er udført i akvarel og goache, og færdiggjort på computer. Bogen er sat med Galliard.
Uddrag af anmeldelse af i Danish Yearbook of Musicology af Tore Tvarnø Lind, – som i øvrigt også roser bogens indhold…
Reviews of academic publications rarely dwell on the design, but here is plenty of reason to make an exception and credit both author and designer. The beautiful layout of the book makes it most inviting. The graphic designer – he deserves mentioning here – Kim Brostrom, has wisely chosen a red-brown (and not a hot red) to highlight necessary details in the musical notation (the so-called ‘red signs’), but also successfully uses this colour for chapter titles to counterpoint the black text (see for example pp. 26–7). This detail and its relation to the overall typesetting caresses the eyes of bibliophiles, palaeographers, and calligraphers, and whispers: read me! Keep me company! And there is more: the hard back cover of the book is kept in the MMB’s classy cardboard-grey design to match the previous publications in the series, yet the dust cover creates a striking contrast portraying in aquarelle burnt orange and yellow abstract brush strokes with the hint of dark monumental arches in the background: there’s a fi re in the old monument! It is striking because it dares presenting the study of Byzantine music in new ways which pinpoints the novelty of the volume: Byzantine Neumes brings the palaeographical study of Byzantine music well into the twenty-fi rst century and reconfi rms the leading status of MMB…